zondag 28 oktober 2012

Frisse neus halen in het Lockhorsterbos

Het was vandaag (zondag)  prachtig weer. Heerlijk koud, met een zonnetje en dan wil ik naar buiten, naar het bos !! Een fotoverslag :

Ik heb ze de naam "spekzwammen" gegeven 


gewoon een mooi plaatje

deze twee noem ik "aardappelboleet"


een heel dik bladertapijt

 drinkbeker van een "reus"


de zon door de bomen

een hart(ige)zwam

prachtige zwam met "poedersneeuw"

"schotel" zwam

koloniezwammen

Hoe alle paddenstoelen heten weet ik niet, daarom heb ik ze maar mijn eigen namen gegeven. Ik ga wel proberen het op te zoeken. Maaaaaar als je het zo kan vertellen dan lees ik het graag.

8 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend mooi! Ik kan me voorstellen dat je ze spekzwammen noemt. :) Maar mijn favoriet is toch echt die schotelzwam, wow!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou zeggen niet verder zoeken, die namen die jij ze geeft zijn veel mooier dan al die buitenlandse benamingen, En nog toepasselijk ook! Als je bij google kijkt zie je zoveel foto's en kun je door de paddestoelen geen paddo meer zien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi he, al die verschillende paddestoelen! Zou ook niet weten hoe ze heten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind je foto's mooi en de namen leuk vooral de reuzenbeker. Ik heb er gelijk een heel verhaal bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oei, Is geleden van de vliegenzwammen dat ik hier bij jou een kijkje kwam nemen. Wat heb jij de laatste tijd mooie foto's genomen zeg... Al die mooie paddenstoelen. En vandaag dat prachtige bos... Wat is de herfst toch kleurrijk hé... Die beker komt net uit een sprookje...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige foto's! Wij hadden bijna de hele dag mist afgelopen zondag. Meer dan een bergje om zat er niet in!

    BeantwoordenVerwijderen