zaterdag 23 juni 2012

Simply breien.........ja ja

Geweldig leuk blad gekocht "Simply Breien" omdat er zo'n schattig babyvestje in staat.

Dit kan ik mooi gaan breien voor de markt in Nov.2012 in Wooncentrum De Loericker Stee in Houten. Maar zo makkelijk als ik dacht dat het was.......................was het niet. Het ajourpatroon klopte namelijk van geen kanten!
Proeflapje gemaakt voor het patroon en uithalen en nog eens uithalen en uiteindelijk herschrijven. Ze hebben verschillende cijfers in de verkeerde volgorde gezet.

Het klopt eindelijk. Maar wat zal er nog meer verkeerd staan???

Inmiddels ben ik zover en vind het heel mooi worden. Het kost alleen veel meer inspanning dan gedacht :-))

Zo gaat het achterpandje worden waar ik nu mee bezig ben. De voorkant is asymetrisch en ook met dit
patroon. Ik houd jullie lezers op de hoogte!!

9 opmerkingen:

  1. Hey Caroline,

    Het is inderdaad een prachtig vestje. Jammer dat er zo veel fouten staan in het patroon. Heb je al eens naar de uitgever gemaild? Ik heb toen een herschreven patroon gekregen...

    Groetjes,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi vestje. Spijtig van al die fouten. Er staan dikwijls fouten in haak of breipatronen. Ik vraag mij soms af wat beginners daar mee doen? Die slaan toch tilt? Dan betaal je zoveel voor een boekje en moet je zelf (bijna) het hele patroon herschrijven. Gelukkig zijn er doorzetters...anders werd er niet meer gehandwerkt...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben eens even op de site gaan kijken. Engelse bladen publiceren errata online. Simply breien is de vertaling van het engelse blad simply knitting en hier http://simplyknitting.themakingspot.com/errata
    vond ik de verklaring: er bestaat een vest en een overslagvest versie van dit patroon. Het ene werd gepubliceerd en van het andere werd de foto geplaatst. Je kunt de juiste versie aanvragen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet het Mieke. Maar ik dacht ook, hoe kan ik me duidelijk maken in mijn "steenkool" Engels :-))Het ajourpatroontje klopte niet en dat heeft volgens mij niet te maken met het patroon van het vestje:-) Ik ga naar de site en ga kijken hoe ik het patroon kan anvragen :-)) Heel erg bedankt voor je hulp.

      Verwijderen
  4. Wat ontzettend knap van je dat je dan zelf het juiste patroon hebt uigevonden, dat noem ik nou echt VAKWERK! Complimenten!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is wel een heel schattig vestje Caroline, jammer van de fouten in het patroon. Succes met het verder puzzelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Niet zo simpel, maar o zo mooi! Lekker doorgaan hoor, het is de moeite waard. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat verschrikkelijk schattig! Het was even puzzelen voor je, maar je hebt het opgelost en het resultaat mag er zijn. veel breiplezier aan dit snoezige vestje.

    BeantwoordenVerwijderen