maandag 18 juni 2012

Tafelkleed Retro

Onderstaand tafelkleed heeft een van mijn bewoners geborduurd. Ik heb het mee naar huis genomen om de randen te zomen en het te wassen en te strijken. Daarna kan het in de doos voor de markt in november. Het is echt een kleed voor retro liefhebbers. Vind ik!

Mijn naaimachine is inmiddels 35 jaar oud, maar doet het nog goed!! Zou best een hele mooie nieuwe willen hebben, met alle toeters en bellen erop :-)) Maar als je dan eens gaat kijken wat dat kost.................dan denk ik weer..........ach hij doet het nog prima :-))


Het kleed zit nu in de machine en kan woensdag schoon en gestreken weer mee terug!

4 opmerkingen:

  1. Die kleden heeft mijn moeder inderdaad ook gemaakt vroeger maar ik vind ze nog steeds leuk om te zien.Ik heb een machine die al oud is, gekregen toen ik 18 jaar werd en ben nu 46. Ze doet nog steeds wat ik wil gelukkig.
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig leuk gemaakt! Groetjes, Alexandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi tafelkleed. Ik heb vandaag het een en ander aan retro gezien in het textielmuseum in Tilburg. Ook mooi.
    Wat zou een naaimachine anders moeten doen dan goed naaien (en zigzaggen en knoopsgaten maken). Hoe meer toeters en bellen hoe minder het gewone naairesultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb zo'n machine met toeters en bellen, maar gebruik er bijna niets van, dus zolang jouw machine het goed doet; geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen